1.Cultureel / educatief

Stichting AB-ART organiseert sinds 2006 theatervoorstellingen in het Theater Piet Mondriaan en geeft het culturele uitgangsleven in de Ronde Venen een extra kleur met cabaret, muziektheater, theaterconcerten en theater
Van af het eerste uur ondersteunt Stichting M.T. Guggenheim Foundation deze non-profit organisatie, die uitsluitend werkt met vrijwilligers. Inmiddels is het Theater Piet Mondriaan tot ver over de grenzen van Abcoude bekend.

Kulturele Stichting Abcoude-Baambrugge
Abcoude Concerten – de mooiste muziek dicht bij huis
Zeven concerten op zondagmiddag of zaterdagavond in de Dorpskerk te Abcoude worden o.a. mogelijk gemaakt door de Stichting M.T. Guggenheim Foundation.

Stichting Joodse Scholengemeenschap Club van 100
Joodse Scholengemeenschappen gaan digitaal en hebben daarvoor extra steun nodig.

Verder geeft Stichting M.T. Guggenheim Foundation financiële steun aan verschillende culturele en educatieve projecten zo als:

Collectieve Israël Actie – Ondersteuning veelal voor jeugdprojecten
e.a.

2. Kerkelijk

Stichting M.T.Guggenheim Foundation steunt activiteiten en evenementen van vooral kleinere kerkgenootschappen.

3. Humanitair / medisch-wetenschapelijk

Plan Nederland – hulp voor kinderen in Vietnam

Joods Hospice Immanuel – Palliative terminale zorg

Alyn Hospital, Jerusalem - hulporganisatie voor gehandicapte kinderen

Magen David Adom – humanitaire en medische hulp voor alle gezindten in Israel

Wir helfen in Afrika e.V. - humanitaire en medische hulpprojecten in Kenia, zoals bouw van scholen, sanitaire voorzieningen, water-aansluitingen, medische apparatuur en andere.
De financiële ondersteuning gaat 100 % aan deze projecten zonder aftrek van administratie-, reis-, en andere kosten.

Voedselbank Abcoude- Baambrugge - In Nederland leven 1,2 miljoen mensen onder de armoedegrens. Ook in de ‘welvarende’ dorpen Abcoude en Baambrugge bestaat verborgen armoede. Voedselbank Abcoude-Baambrugge is een vrijwilligersinitiatief onder de vlag van welzijnsorganisatie Tympaan-De Baat, om inwoners van Abcoude en Baambrugge, die financieel krap zitten, te helpen. Dit wordt gedaan door wekelijks een voedselpakket aan te bieden ter aanvulling op de reguliere boodschappen.
Ondanks de donaties van plaatselijke supermarkten moet er voedsel gekocht worden.
Stichting M.T. Guggenheim Foundation maakt het mogelijk kinderen en volwassenen aan het culturele leven in Abcoude te laten deelnemen, die de Voedselbank nodig hebben.

KNGF – Geleidehonden heeft als doel het fokken, verzorgen en opleiden van geleidehonden. KNGF begeleidt ook de gehandicapte baas bij het werken met de geleidehond met als doel: meer zelfstandigheid en bewegingsvrijheid voor gehandicapte.

HULPHOND Nederland – helpt mensen met een fysieke of geestelijke zorgvraag door de inzet van een hulphond. Een hulphond voorkomt isolement en biedt nieuw perspectief.

Daarnaast zijn er giften gedaan aan diverse andere goede doelen.

Het bestuur komt regelmatig bijeen om de voortgang van de stichting met in het bijzonder de projecten en de financien te bespreken.